Search

Proizvođači kulena razmijenili saznanja o važnosti ocjenjivanja kvalitete i brendiranja tradicionalnih suhomesnatih proizvoda

Prva radionica o ocjenjivanju i brendiranju tradicionalnih suhomesnatih proizvoda održana 23. rujna ove godine u Kući Baranjskog kulena okupila je članove Udruge Baranjski kulen i proizvođače kulena iz cijele Slavonije i Baranje  koji su od eminentnih znanstvenika i gospodarstvenika imali priliku čuti kako se u svijetu brendiraju tradicionalni suhomesnati proizvodi, koliki je značaj oznaka kvalitete, posebice EU oznaka ZOZP i ZOI predstavljenih na primjerima Baranjskog kulena i Istarskog pršuta, te važnosti isticanja domaćeg podrijetla proizvoda kroz nacionalni sustav označavanja koji provodi Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH), u sklopu kojega je i prepoznatljiv znak Meso hrvatskih farmi

 „Dodana vrijednost proizvodima su oznake koje upućuju na visoku kvalitetu odnosno domaće podrijetlo proizvoda. S udrugama proizvođača surađujemo na promociji vrhunske vrijednosti odnosno premium kvalitete i to putem naših oznaka“, rekao je dr.sc. Dragan Solić, načelnik sektora za uzgoj, testiranje i genetsko vrednovanje u Centru za stočarstvo HAPIH-a ističući kako HAPIH ima vrlo razvijenu suradnju sa svim udrugama koje se bave primarnom stočarskom proizvodnjom. „Od osnivanja HAPIH-a aktivno se uključujemo u sve aktivnosti koje pomažu prodaji proizvoda s hrvatskih farmi, a ovo je jedan od takvih primjera“, kaže Solić. 

Drugi je dio radionice bio posvećen ocjenjivanju kvalitete proizvoda, u sklopu kojega je dr.sc. Mario Bratulić, načelnik općine Sveti Petar u Šumi i posebni savjetnik ministrice poljoprivrede, te dugogodišnji organizator sajma S klobasicom u Europu, okupljenim kulenarima iznio svoja iskustva. 

„Mislim da je ovo važan iskorak i pravi put prema daljnjoj edukaciji kako kulenara, tako i lokalne zajednice o važnosti kulena. Kulen sigurno zaslužuje jedno veliko nacionalno ocjenjivanje prema sustavu i modelu koji je pripremljen upravo za kulen. U ovom trenutku nam svima treba puno suradnje i povezivanja. Mi kao sajam, ali i Udruga Istarskog pršuta već dugo godina surađujemo s udrugama iz Slavonije. Bez povezivanja nema plasmana naše sirovine i proizvoda do krajnjih potrošača, a posebno turista koji dolaze u Hrvatsku“, komentirao je dr.sc. Bratulić.

Prof.dr.sc. Goran Kušec s Fakulteta agrobiotehničkih znanosti Osijek, sudionik brojnih ocjenjivanja kvalitete tradicionalnih hrvatskih mesnih proizvoda, iznimno je zadovoljan s odazivom proizvođača, koji su iskoristili prigodu u razgovoru s panelistima na ovoj radionici upoznati način na koji se njihovi proizvodi ocjenjuju. 

„Svako ocjenjivanje u pravilu ima i svoj edukativni karakter jer se proizvođačima daju povratne informacije o tome što je prevagnulo kod ocjene pojedinog proizvoda. Ovo je bila sjajna prilika da se sudionici koji žele okušaju u probnom ocjenjivanju uzoraka Baranjskog kulena i Istarskih kobasica i vide sličnosti i različitosti tih proizvoda“, rekao je prof.dr.sc. Kušec. 

Na radionici je, naravno, bilo govora i o mogućnostima unaprjeđenja suradnje između udrugama, odnosno još boljeg povezivanja zelene i plave Hrvatske.  

„Radionica još jednom pokazala koliko je važna razmjena znanja i iskustava te međusobna suradnja proizvođača u zajedničkoj promociji hrvatskog premium kulena“, zaključio je dr.sc. Miodrag Komlenić, predsjednik Udruge Baranjski kulen koja je inicirala ovo okupljanje kao početak aktivnosti za promociju kulena u predblagdanskog razdoblju.

Korištenjem ovih stranica pristajete na uporabu kolačića (eng. cookies). Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, ali neke njezine funkcionalnosti Vam neće biti dostupne. VIŠE O KOLAČIĆIMA