Ovogodišnji, 31. Proljetni i 25. Obrtnički sajam, po treći je puta u prostorima Gospodarskog centra Osječko-baranjske županije okupio značajan broj izlagača s temom poljoprivrede, tradicijskih i autohtonih proizvoda obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, kao i obrtničkih proizvoda i dr.. Među dvjestotinjak izlagača, osim domaćih iz 13 hrvatskih županija i gosti iz Mađarske, Slovenije, Slovačke, Srbije, Crne Gore i Makedonije.
Sajam je najbolje mjesto za promicanje proizvoda, usluga i tehnologija koje će unaprijediti poljoprivrednu proizvodnju, te, ističu organizatori, na ekološki prihvatljiv, energetski učinkovit i ekonomski opravdan način pridonijeti unaprjeđenju ruralnog razvoja ovog dijela Hrvatske.
Osim Ivane Rešetar, direktorice Gospodarskog centra OBŽ-a, osječke dogradonačelnice Jasenke Crnković i dožupana Josipa Miletića te predsjednika Obrtničke komore Osječko-baranjske županije Stjepana Birovića, na otvaranju sajma okupljene su pozdravili Domagoj Mikulić, državni tajnik u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije i Mladen Pavić, državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, kao izaslanik predsjednika Vlade Republike.
Tom je prilikom Pavić istaknuo kako je sajam nastao s ciljem pružanja potpore poljoprivrednoj proizvodnji kao strateškoj grani te naveo i porast mladih poljoprivrednika u posljednjih osam godina, s 15,7 na 20,9 posto.
„Za Republiku Hrvatsku obrtništvo je simbol tradicije s dugogodišnjim prijenosom na mlade generacije i danas s ponosom želim istaknuti pozitivne trendove u obrtništvu tijekom mandata aktualne Vlade. U Osječko-baranjskoj županiji je krajem 2016. godine bilo registrirano 3.725 obrta, taj broj je do kraja 2024. narastao na 6.839, što predstavlja povećanje od 3.114 obrta, odnosno 83,59 posto“, rekao je državni tajnik Pavić.
Jedan od izlagača na osječkom Proljetnom sajmu je i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu na čijem su štandu posjetitelji mogli dobiti informacije u području djelovanja ove specijalizirane javne ustanove te uvid u aktivnosti i projekte u poljoprivredi i sigurnosti hrane koje provodi. U duhu promocije lokalnih i tradicijskih proizvoda s višom dodanom vrijednošću, jedne od glavnih misli vodilja ovog sajma, HAPIH je promovirao i svoj neobavezni sustav označavanja prehrambenih proizvoda, čiji su prepoznatljivi znakovi potrošačima pouzdan putokaz do domaćeg proizvoda. Uz praktične promotivne materijale, kuhinjsku rukavicu, pregaču, dasku za rezanje, šalicu za mlijeko i dr. s prepoznatljivim crvenim znakom želimo dodatno potaknuti kupce na promišljanje o podršci hrvatskoj proizvodnji kupnjom domaćih proizvoda te ukazati na poruku koju nosi ovaj znak – jasnu, brzu i pouzdanu informaciju o hrvatskom porijeklu proizvoda.





