Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) je sudjelovala na 16. Međunarodnom zagrebačkom festivalu vina i kulinarstva VINOcom, koji je održan od 30. studenoga do 3. prosinca 2023. u hotelu Esplanade Zagreb.
„Po tradiciji veliki odaziv s jedne strane proizvođača/ponuđača plemenite kapljice te raznih delikatesa, a s druge strane posjetitelja kako iz segmenta enologije, sommelijerstva i ugostiteljstva, trgovine tako i iz segmenta krajnjih potrošača te dolazak i zainteresiranih iz inozemstva uvjerljivo govore o tome da smo kao manifestacija na pravome putu podizanja kulture konzumiranja vina, te posebno i promidžbe hrvatskih eno-gastro posebnosti i vrijednosti“, istaknuo je organizator.
Ovom je prigodom među brojnim izlagačima bio i HAPIH koji je promovirao program neobveznog sustava označavanja poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda s ciljem informiranja posjetitelja festivala i potencijalnih korisnika o prednostima znaka Hrana hrvatskih farmi i polja kao pouzdanog putokaza do domaćeg proizvoda. Korisnicima je ovaj prepoznatljiv znak potvrda sljedivosti proizvodnje „od polja do stola“ i kao takav dodana vrijednost u plasiranju proizvoda na tržište, pa poljoprivredni proizvođači sve više uviđaju njegov značaj kao komparativnu prednost u postizanju konkurentnosti.
S druge strane, kako je porijeklo hrane, uz sigurnost i cijenu, među tri najvažnija kriterija prilikom odluke o kupnji, ovim sustavom označavanja želimo dodatno aktivirati kupce, koji će odabirom proizvoda s ovim znakom biti sigurni da kupuju domaći proizvod i tako daju podršku lokalnim proizvođačima i očuvanju radnih mjesta, te opstanku života u ruralnim krajevima Lijepe naše.